Actie SP Duiven zorgt voor aanpassing rotonde Westsingel

26 mei 2008

Actie SP Duiven zorgt voor aanpassing rotonde Westsingel

Op 14 mei was in “de Gelderlander” te lezen dat de rotonde op de Westsingel, ter hoogte van de sportterreinen, aangepast gaat worden, zodat nu ook de fietsers op de rotonde voorrang gaan krijgen, net zoals alle andere rotondes in Duiven.

Wij zijn hier erg blij mee, want, zoals u wellicht nog weet, heeft de SP Duiven in februari 2007 een actie gehouden waarin wij aandacht vroegen voor de gevaarlijke situatie op deze rotonde. Het is namelijk de enige rotonde zonder fietsvoorrangsregel in Duiven, wat inmiddels al tot vele verwarrende situaties heeft geleid.

Dit heeft tot een briefwisseling geleid tussen de SP Duiven en de gemeente waarin wij aandacht en opheldering gevraagd hebben waarom deze rotonde als enige rotonde in Duiven geen fietsvoorrangsregel heeft. Ook heeft de SP Duiven daarbij de publiciteit gezocht en zodoende de mogelijkheid gekregen om de Duivense burgers op de hoogte te stellen van deze gevaarlijke situatie.

Momenteel zijn wij, als SP Duiven, bezig met het uitwerken van ideeën, plannen en acties om van Duiven een nog fietsvriendelijkere gemeente te maken.