SP Duiven steunt kledingbank Duiven

11 april 2009

SP Duiven steunt kledingbank Duiven

De SP vind het een goede zaak dat , net zoals er een voedselbank is, er ook een kledingbank in Duiven is. Hoewel er niet of nauwelijks over wordt gesproken is er wel degelijk armoede in Duiven. De SP is dan ook van mening dat de kledingbank alle medewerking van de gemeente moet krijgen om hen op een goede manier te huisvesten. Om de kledingbank in hun verzoek aan de gemeente, voor een goed onderkomen, te ondersteunen heeft de SP een brief aan het college van B&W gestuurd. In deze brief wordt de gemeente door de SP verzocht de kledingbank behulpzaam te zijn bij het zoeken van geschikte ruimte.

Onze brief, verzonden op 8 april j.l.;

Aan: College Burgemeester & Wethouders
6920 AA Duiven

Geacht college,

Hierbij wil SP Duiven het verzoek van de heer en mevrouw Poulussen voor nieuwe huisvesting van de kledingbank ondersteunen.
De SP is van mening dat een dergelijk initiatief alle steun verdiend die de gemeente kan bieden. De gemeente kan door verstrekking van nieuwe huisvesting laten zien solidair te zijn met de mensen, die om wat voor een reden dan ook, in de financiële problemen zijn geraakt.
In een persoonlijk gesprek met dhr. Poulussen is de voormalige ruimte van FM radio in sporthal “de Spelleward” als locatie geopperd. Ook het oude politiebureau zou een aantrekkelijke locatie kunnen zijn.
Wij rekenen op uw steun en hopen dat u het nodige zal doen om een nieuw onderkomen te realiseren.

Met vriendelijke groet,

P. Neuteboom,