SP stelt weer kamervragen over Spoedeisende Hulp

21 november 2011

SP stelt weer kamervragen over Spoedeisende Hulp

SP Tweede kamerlid Henk van Gerven gaat weer vragen stellen over de Spoedeisende hulp van Ziekenhuis Zevenaar. Nu gaat het niet meer alleen over de nachtsluiting maar over de totale sluiting per 1 april 2012. Net als de Liemerse SP afdelingen is hij verbijsterd over de gang van zaken binnen Rijnstate Ziekenhuis.

Henk van Gerven
SP Tweede kamerlid Henk van Gerven

De raad van bestuur verbreekt, door deze beslissing, een belofte aan de burgers, huisartsen en de SP van de Liemers, namelijk het in stand houden van de 24uurs acute ketenzorg. In diverse media en in briefwisselingen is door de Gert de Bey, lid RvB, beloofd er alles aan te zullen doen om de SEH voor Zevenaar te behouden, maar amper drie maanden verder besluit de RvB om de SEH helemaal te sluiten. Door een definitieve sluiting zal uiteindelijk ook de Medium Care en de Cardio Care Unit verdwijnen en mag Ziekenhuis Zevenaar zich geen ziekenhuis meer noemen maar, net als Velp, een kliniek.