SP solidair met bewonersactie in Groessen A15

29 januari 2012

SP solidair met bewonersactie in Groessen A15

Niemand die het snapt. Boor je wel een tunnel voor de betuwelijn om milieu en natuur te ontzien en ga je vervolgens een brug bouwen voor de A15. De bewoners van Groessen en Lingewaard voelen zich niet gehoord door de minister en gingen in actie. Door een fakkeltocht te organiseren vragen zij aandacht voor deze ondoordachte beslissing.

SP Voorzitter Emmy Kreuzen in de fakkeltocht

Ruim 800 mensen kwamen op deze manifestatie af om hun ongenoegen te laten zien over deze beslissing die rampzalig is voor mens, dier en de omgeving waarin zij wonen.

Er waren 425 mensen aan de kant van Groessen op de dijk te vinden!

De SP is niet voor aanleg van de A15 en ziet meer in de verbreding van de A12, het verbeteren van openbaar vervoer, een goede fiets-infrastructuur en het stimuleren van thuiswerken om de files te bestrijden. Toch vondt de SP het nodig om te laten zien dat, wanneer de A15 er dan toch komt, deze op een zo voor mens en natuur minst schadelijke manier wordt aangelegd.

SP Fractieassistent Carlo Veraart en voorzitter Emmy Kreuzen waren, samen met veel andere lokale politici van de partij