Motie sluiting GGNet unaniem aangenomen!

7 februari 2012

Motie sluiting GGNet unaniem aangenomen!

Op 6 februari heeft de voltallige gemeenteraad zich achter de SP motie over de sluiting van GGNet Zevenaar geschaard. Zij acht het niet wenselijk dat de kliniek gesloten gaat worden en wil, samen met de andere gemeenten in de Liemers, in gesprek met de RvB van GGNet om de geestelijke gezondheidszorg in Liemerse regio te waarborgen.

De sluiting van GGNet zou, net als de afbraak van Ziekenhuis Zevenaar, de Liemers verder ontzorgen.

De motie:

De Raad van de gemeente Duiven in vergadering bijeen op 6 februari 2012.

Constaterende dat:
De Raad van Bestuur van GGNet besloten heeft haar locatie in Zevenaar met mogelijke ingang van 1 maart 2012 te willen sluiten.
Er is grote paniek ontstaan bij de cliënten van GGNet.
Er grote onrust ontstaat bij inwoners van de Liemers over de gebrekkige communicatie door de directie van GGNet.
Er grote onrust ontstaat bij het personeel van GGNet locatie Zevenaar over hun toekomst.
Er grote zorgen zijn over de borging van kwaliteit en de bereikbaarheid van de geestelijke gezondheidszorg in de Liemers.

Spreekt uit dat:
1. de gemeente Duiven het niet wenselijk vindt dat GGNet Zevenaar word gesloten;
2.het college wordt verzocht om samen met de andere Liemerse gemeenten in overleg te gaan met de raad van besuur van GGNet met als instreek om een adequate geestelijke gezondheidszorg in de Liemerse regio te borgen en een optimale communicatie richting burgers en andere belanghebbenden te bewerkstelligen.

Duiven, 6 februari 2012.