SP motie tegen bonus Jaap Modder krijgt geen steun!

19 december 2012

SP motie tegen bonus Jaap Modder krijgt geen steun!

SP Duiven heeft op maandag, 17 december, een motie ingediend tegen de bonus van 109.000 euro die vertrekkend bestuurder van stadsregio Jaap Modder, naast zijn driejarige wachtgeldregeling, meekrijgt. Al in een eerder stadium hadden de deelnemende gemeentes met deze riante regeling ingestemd zonder de gemeenteraden hierover te consulteren.

De motie van de SP kreeg alleen steun van de PvdA en Pro Duiven. GroenLinks, die een vergelijkbare motie had ingediend, heeft opmerkelijk genoeg niet voorgestemd!

Jaap Modder, voorzitter van stadsregio Nijmegen Arnhem, is na 10 jaar voorzitterschap toe aan een nieuwe uitdaging en zou de bonus krijgen om zijn pensioengat mee aan te vullen. Deze bonus krijgt hij, als gezegd, naast zijn wachtgeldregeling van drie jaar! De SP vind dat dit een vorm van zelfverrijking is en dat hier een verkeerd signaal van uitgaat, zeker in deze tijd van crisis waarin van iedereen een offer wordt gevraagd.
Nadat de gemeente Nijmegen, Zevenaar en Rheden al een motie van de SP tegen deze bonusregeling van Jaap modder hadden aangenomen was de hoop groot dat dit ook in Duiven zou gebeuren. Helaas...... De meerderheid van de Duivense gemeenteraad vind het geen probleem dat bestuurders dergelijke bonussen krijgen.