SP Duiven gaat langs de huurders van Vivare: "de huurder aan het woord"

10 februari 2013

SP Duiven gaat langs de huurders van Vivare: "de huurder aan het woord"

Deze week maakt SP Duiven een start met het informeren en het verspreiden van flyers over de verhuurdersheffing onder de huurders van Vivare. De bedoeling is dat de huurders op de actiesite van de SP een enquête gaan invullen zodat de SP Tweede Kamerfractie in Den Haag kan laten zien wat een onzinnige voornemen de verhuurdersheffing is.

Het kabinet van VVD en PvdA heeft alles in gereedheid gebracht om de sociale huisvesting de nek om te draaien. De woningcorporaties moeten samen twee miljard euro per jaar betalen aan nieuwe belastingen. Minister Blok heeft het mogelijk gemaakt om de huren te laten stijgen met soms wel zes procent per jaar, bovenop de inflatie. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat veel woningcorporaties hierdoor failliet zullen gaan, tenzij de huren worden opgeschroefd naar het wettelijk maximum. Maar ja, kan je dan nog spreken van sociale huurwoningen of is het gewoon huisjesmelken? Tijd dat de huurder aan het woord komt!

De SP wil de gevolgen van het kabinetsbeleid in kaart brengen in een publicatie ‘De huurder aan het woord’. Wat betekenen de radicale huurverhogingen voor uw portemonnee?

Wij vragen u daarom om mee te doen met onderstaande enquête. Als u vooraf de gegevens over uw huur opzoekt (zie de brief met de aanzegging van de laatste huurverhoging) kost de enquête u ongeveer 10 minuten tijd.

Start de enquete