SP DUIVEN KIEST NIEUWE VOORZITTER

3 april 2013

SP DUIVEN KIEST NIEUWE VOORZITTER

Op de algemene ledenvergadering van 2 april jl. hebben de Duivense SP leden een nieuwe voorzitter van SP Duiven gekozen. Gerard Wassing neemt de voorzittershamer over van Emmy Kreuzen, die de afdeling ruim 2 jaar op inspirerende wijze geleid heeft. Wilco ten Wolde is gekozen tot organisatiesecretaris.Emmy draagt voorzittershamer overEmmy Kreuzen draagt voorzittershamer over aan Gerard Wassing

Gerard Wassing is 50 jaar, gehuwd en heeft drie kinderen. Hij is anesthesiemedewerker van beroep en sinds 2006 actief voor de SP in Duiven. In 2008 is hij organisatiesecretaris geworden en heeft hij zich, samen met de huidige bestuurs- en kerngroepleden, ingezet om de afdeling te maken tot wat het nu is. Als voorzitter wil hij doorgaan op de weg die Emmy Kreuzen gekozen heeft, een weg die bijdraagt aan een samenleving waarin solidariteit, gelijkwaardigheid en menselijke waardigheid voorop staat.

Onder Emmy Kreuzen heeft afdeling Duiven voor het eerst mee gedaan met de gemeenteraadsverkiezingen en is de afdeling verder uitgegroeid tot een stabiele organisatie die zich richt op toekomst en op de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen. Dat Emmy nu het stokje overgeeft heeft te maken met haar drukke baan met wisselende diensten en de start van een nieuwe opleiding. Dat maakt de combinatie met het voorzitterschap erg lastig. "Als ik voorzitter ben, wil ik me er ook 100 procent voor kunnen inzetten en dat is nu moeilijk door de combinatie van mijn werk en opleiding", aldus Emmy. Zij blijft wel actief voor de SP en blijft als penningmeester deel uitmaken van het afdelingsbestuur.