Pim Neuteboom opnieuw gekozen tot lijsttrekker SP Duiven

30 oktober 2013

Pim Neuteboom opnieuw gekozen tot lijsttrekker SP Duiven

Tijdens de algemene ledenvergadering van 29 oktober is Pim Neuteboom unaniem tot lijsttrekker gekozen voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Pim Neuteboom is momenteel SP raadslid en fractievoorzitter. Naast de lijsttrekkerverkiezing is ook de rest van de kandidatenlijst vastgesteld en is het concept verkiezingsprogramma goedgekeurd.

Op de kandidatenlijst staan in totaal vijftien kandidaat-raadsleden waarvan ik u de eerste vijf aan u wil voorstellen. Pim Neuteboom, jeugdbeschermer/gezinsvoogd van beroep en fractievoorzitter SP Duiven, voert, zoals gezegd, de lijst aan. Op plek twee staat Carlo Veraart, databeheerder van beroep en fractieassistent. Hij heeft, als fractieassistent en commissielid, de afgelopen vier jaar Pim ondersteunt in alle facetten van het raadswerk. Wilma Daams-van Geijn, vakbondsbestuurder FNV Bondgenoten, staat op plek drie. Naast het vakbondswerk is Wilma ook actief als vrijwilliger bij buurtvereniging “de Woerd” en maakt zij deel uit van de cliëntenraad van ziekenhuis Rijnstate. Plek vier is voor oud SP Duiven voorzitter Emmy Kreuzen, ziekenverzorgende in de thuiszorg. Zij is al vele jaren actief voor de SP en heeft een schat aan ervaring in de thuiszorg. Iets wat met de komende decentralisatieplannen van de regering goed van pas komt.  Kees van de Brink, oud journalist, docent en schrijver,  staat op plek vijf. Hoewel gepensioneerd is Kees nog zeer actief in het vrijwilligerswerk zoals koken voor verstandelijk gehandicapten in “de Wilg” en is hij betrokken bij  “de Horsterhof”, een biologisch-dynamische boerderij. Ook is hij actief lid van de historische kring Duiven.

Als voorzitter van SP Duiven ben ik enorm trots op onze kandidatenlijst. Wij zijn in staat geweest om een lijst samen te stellen waarin ervaring, kennis, activisme, betrokkenheid en enthousiasme samenkomen. Bovendien zijn tien van de vijftien kandidaten speciaal door het SP scholingsteam geschoold en voorbereid op het gemeenteraadswerk. Er komen moeilijke tijden aan; wel of geen herindeling, de landelijke decentralisaties, stijgende werkeloosheid en steeds minder geld te besteden zijn thema’s die waarschijnlijk een grote rol gaan spelen in deze gemeenteraadsverkiezingen. Er zullen moeilijke beslissingen genomen moeten worden en de keuzes die de SP maakt zullen altijd naast de meetlat van onze drie kernwaarden,“Solidariteit, gelijkwaardigheid en menselijke waardigheid, gelegd worden, keuzes met in ieder geval een sociaal gezicht.

Gerard Wassing, voorzitter SP Duiven

KANDIDATENLIJST GEMEENTERAADSVERKIEZINGEN 2014