Verzorgingshuizen dicht en ouderen verplicht verhuizen? Ik dacht het niet!

3 mei 2014

Verzorgingshuizen dicht en ouderen verplicht verhuizen? Ik dacht het niet!

Ook in Duiven kan de SP actie "Verzorgingshuizen dicht en ouderen verhuizen? Ik dacht het niet!" rekenen op veel sympathie. In korte tijd werden meer dan 180 handtekeningen verzameld!

Ongeveer 100.000 ouderen in Nederland wonen in een verzorgingshuis waar ze veilig wonen en liefdevol verzorgd worden. Het kabinet wil 800 van de 1300 verzorgingshuizen sluiten.

Vanwege de bezuinigingen moeten ouderen in verzorgingshuizen gedwongen verhuizen. Of ze komen het verzorgingshuis niet meer in terwijl zij die geborgenheid juist nodig hebben.

Ook onze regio ontkomt niet aan de bezuinigingsdrift van Den Haag en dat pikken wij niet. Deze plannen betekenen bovendien dat ouderen verplicht langer thuis moeten blijven wonen, terwijl er ook fors bezuinigd wordt op de thuiszorg. Duizenden zorgmedewerkers verliezen hun baan. Hun werk wordt door het kabinet te grabbel gegooid.

Wij zeggen daarom nee tegen de gedwongen verhuizingen en afbraak van de ouderenzorg. Ouderen verdienen beter!

U kunt ook online deze actie steunen. Kijk daarvoor op deze webpagina: https://sp.nl/zorg/verzorgingshuizen/