Voetbalkooi van der Goesstraat moet ook het veld ruimen!

23 juli 2014

Voetbalkooi van der Goesstraat moet ook het veld ruimen!

De SP is erg geschrokken van het plotselinge bericht dat ook de voetbalkooi, die in de van der Goesstraat gesitueerd is, moet verdwijnen. Net als eerder met de voetbalkooi in de "Nieuweling" moet de voetbalkooi op basis van  een aantal klachten over geluidsoverlast verdwijnen.

De SP is niet de enige die schrikt van dit plotselinge besluit van de gemeente want er zijn ook veel omwonenden en ook de wijkraad die van dit onverwachtse bericht schrikken.

"Wat een gebrekkige communicatie", aldus buurtbewoner en SP-lid Kees van de Brink. De handelwijze van de gemeente verdient in zijn ogen niet de schoonheidsprijs. "De kooi gaat 4 augustus a.s. weg maar je kunt wel bezwaar maken tot 28 augustus. Dat is toch de omgekeerde wereld! Bovendien is het vakantietijd en zijn er veel bewoners op vakantie."

Als argument wordt een overschrijding van het aantal decibels die boven de verleende vergunning liggen. In de begeleidende brief wordt ondermeer gesproken over aanpassing van de vergunning maar de gemeente kiest er toch voor om de voetbalkooi te verplaatsen naar het "Horsterpark", een flink eind uit de buurt.

De voetbalkooi in de van der Goesstraat

"Geluidsoverlast? Ik loop, namens de wijkraad, 's avonds regelmatig rond 22uur langs de voetbalkooi om te kijken en te luisteren naar mogelijk overlast maar dat heb ik eigenlijk nooit kunnen constateren" volgens Kees. "Ik zie alleen maar dat kinderen, ook vaak samen met hun ouders, plezier hebben van de voetbalkooi"

De voetbalkooi in park "De Nieuweling"

In deze zaak zijn er vele parallellen met de voetbalkooi in de "Nieuweling". Die moest ook weg op basis van een aantal klachten over geluidsoverlast en waarbij die ook verplaatst moest worden naar park "De Nieuweling". En ook hier was er sprake van slechte communicatie tussen gemeente en wijkbewoners.

De SP fractie zal in ieder geval vragen aan de betrokken wethouder stellen over dit plotselinge besluit, waarvan de Duivense raadsleden ook pas op het allerlaatste moment zijn geinformeerd.

Lees ook hier.

Reportage Kanaal 13