SP met 'Er is genoeg voor iedereen' op 'Duuve te gek'

6 oktober 2015

SP met 'Er is genoeg voor iedereen' op 'Duuve te gek'

Foto: Wilco ten Wolde

Sinds de oprichting van SP Duiven in 2006 is de afdeling altijd aanwezig geweest op 'Duuve te gek' en ook dit jaar stond SP Duiven onder het motto 'Er is genoeg voor iedereen' op het Remigiusplein.

'Er is genoeg voor iedereen' is een landelijke SP actie waarin de vermogensscheefgroei aan de kaak wordt gesteld en waarbij de SP met voorstellen komt om deze scheefgroei aan banden te leggen. Een van de voorstellen is het invoeren van een miljonairsbelasting waarin de vermogenden van Nederland een kleine bijdrage wordt gevraagd om de solidariteit met de minst vermogenden te vergroten en zo de kloof tussen arm en rijk te verminderen. Hiervoor is de SP een actie gestart waarin steunbetuigingen worden opgehaald en verzameld.

Foto: Wilco ten Wolde

SP-er Luzet de Groot in gesprek met inwoner van Duiven over SP voorstel voor een miljonairsbelasting

Met een ludieke kraslotactie heeft de SP in het hele land al heel veel steunbetuigingen opgehaald en de mensen bewust gemaakt van de grote inkomensverschillen in ons land.

Foto: Wilco ten Wolde

SP raadslid Carlo Veraart heeft VVD raadslid mw. de Geus een tomatenijsje aangeboden....

SP Duiven heeft tijdens 'Duuve te gek' ook deze kraslotactie gehouden en deelde als dank voor de steunbetuiging een gratis ijsje uit. Ook in Duiven is er veel begrip en steun voor het SP voorstel voor het invoeren van een miljonairsbelasting