SP Duiven maakt kennis met Ron Meyer, kandidaat partijvoorzitter SP

18 november 2015

SP Duiven maakt kennis met Ron Meyer, kandidaat partijvoorzitter SP

Foto: Gerard Wassing

SP Duiven was op uitnodiging van SP Lingewaard aanwezig bij een kennismakingsavond met Ron Meyer die, samen met Sharon Gesthuizen, kandidaat is voor het partijvoorzitterschap van de SP.

Na 37 jaar stopt Jan Marijnissen als partijvoorzitter en wordt er op 28 november a.s. op het SP congres een nieuwe voorzitter gekozen. De keuze tussen Ron Meyer, fractievoorzitter SP Heerlen en vakbondsbestuurder FNV, en Sharon Gesthuizen, tweede kamerlid voor de SP, zal niet makkelijk zijn. Beiden zijn zeer geschikte kandidaten waarbij Sharon het voordeel heeft dat zij, vanuit het tweede kamerwerk meer bekend is.

Foto: Gerard Wassing
Om zichzelf bij de afdelingen voor te stellen reist Ron het hele land door om afdelingen te bezoeken en was daarom gisteravond op bezoek in Bemmel, gemeente Lingewaard.Ron hield een inspirerend verhaal waarin mensen zich weer moeten gaan herkennen in de SP idealen, het activisme en waarin mensen mobiliseren centraal staat. 'De wereld kan je niet veranderen door langs de kant te gaan staan maar door samen een vuist te maken voor een betere wereld', aldus Ron.