TTIP informatieavond met SP Europarlementslid Annemarie Mineur en FNV

6 november 2015

TTIP informatieavond met SP Europarlementslid Annemarie Mineur en FNV

Foto: SP

Op vrijdagavond, 4 december a.s., organiseert de SP in Duiven een openbare avond over het  ophanden zijnde vrijhandelsakkoord TTIP tussen de EU en de VS.

De avond wordt gehouden in cultureel centrum ‘de Ogtent’ in Duiven en begint om 20.00uur. Iedereen is van harte welkom. Toegang is gratis.

Foto: SP

SP Europarlementslid Anne-Marie Mineur zal, samen met Coen van der Veer, bestuurslid van de FNV, op deze avond uit de doeken doen wat de grootste bezwaren en gevaren zijn bij dit akkoord.

Over dit zeer ingrijpende handelsakkoord (TTIP = Transatlantic Trade & Investment Partnership) wordt momenteel onder grote geheimzinnigheid onderhandeld buiten de directe controle van nationale parlementen . Het doel is om zoveel mogelijk handelsbeperkingen weg te nemen. Dat klinkt leuk, maar er zijn een aantal grote gevaren.

De Tweede Kamer kan het proces nauwelijks controleren. Het is nog maar de vraag of nationale parlementen überhaupt goedkeuring mogen geven. Als het aan de Europese Commissie ligt, gebeurt dat in ieder geval niet.

Er is veel onduidelijkheid over TTIP en daarom wil de SP zo veel mogelijk mensen informeren over dit komende vrijhandelsverdrag.

Kijk voor meer informatie over TTIP op deze website of bekijk onderstaande video's.

Zondag met Lubach over TTIP

Zondag met Lubach over TTIP en CETA