Toiletvoorziening op station eindelijk klaar!

24 januari 2016

Toiletvoorziening op station eindelijk klaar!

Foto: SP Gelderland

Op maandag, 25 januari om 15 uur, komt Gelderse gedeputeerde mevrouw Conny Bieze de toiletvoorziening op het station van Duiven openen. SP Duiven strijd al sinds 2009 voor meer voorzieningen op het station en ziet hier mee een van haar strijdpunten gerealiseerd.

De SP in Duiven en de SP fractie in de provincie maken zich al sinds 2011 hard voor toiletvoorzieningen op de spoorlijn tussen Arnhem en Winterswijk en hebben hiervoor regelmatig acties gevoerd, onder andere in Duiven in Duiven.

Foto: SP Gelderland

De fractie van de Gelderse SP heeft in 2011 zich in de staten hard gemaakt voor toiletvoorzieningen op station en trein waarbij er ook gelden zijn vrijgemaakt. In 2012 heeft het college van Duiven, onder meer op aandringen van de SP, een voorstel gedaan om meer voorzieningen, waaronder een toilet, op ons station te plaatsen. En op maandag, 25 januari 2016, is het zover. Mevrouw Conny Bieze gaat, samen met Duivens commissie grondgebied, de toiletvoorziening openen. Station Duiven is het eerste station die een toiletvoorziening krijgt van het project 'toiletten op regionale stations in Gelderland'.