Reactie Pleyade op brief SP Duiven

12 oktober 2016

Reactie Pleyade op brief SP Duiven

Foto: Pleyade

Pleyade heeft opheldering gegeven over leegstand en lange wachttijden. Raad van bestuurslid drs. F de Vroome legt in hun reactie uit welke koers er is gevaren tijdens de overname van Thuvine van Diafaan naar Pleyade.

Uit de brief van Pleyade blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van leegstand gedurende de overname maar die zou er nu niet meer zijn. De keuze voor het niet opvullen van deze kamers was het personeelsgebrek tijdens de overname en daardoor zou de kwaliteit van zorg teveel in het gedrang komen. Inmiddels is door aanname van nieuwe personeel woon-zorgcentrum Thuvine weer volledig inzetbaar. Hierdoor zijn, volgens Pleyade, de wachttijden teruggebracht tot maximaal enkele maanden en is er geen leegstand meer. Hier wil de SP Pleyade zeker aan gaan houden!

Helaas voor de oude dame uit Duiven komt deze mededeling te laat en is zij niet meer van plan terug te keren naar Duiven. 'Een oude eik......'

SP Duiven zal vinger aan de pols houden als het gaat om de zorg in Duiven en zal politieke aandacht blijven vragen wanneer zorgafhankelijke en kwetsbare mensen door de WMO en bezuinigingsperikelen in de problemen komen.