SP Duiven informeert huurder Vivare resultaat gesprek!

7 oktober 2017

SP Duiven informeert huurder Vivare resultaat gesprek!

Foto: Gerard Wassing

Op 25 september jl. heeft SP Duiven en twee huurders een gesprek gehad met Vivare. In dit gesprek zijn toezeggingen gedaan om de vochtproblemen en andere ergenissen van de huurders op korte termijn te gaan oplossen. SP Duiven gaat per brief de huurders informeren over dit prachtige resultaat! De inhoud van de brief kunt u hieronder lezen.

Beste huurder van Vivare,

Zoals u in de media heeft kunnen lezen heeft SP Duiven onlangs een onderzoek ingesteld naar het woongenot van huurders. Dit naar aanleiding van met name klachten over vochtproblemen en schimmelvorming in de huurhuizen van Vivare in Duiven-west. Daarbij is vastgesteld dat woningcorporatie Vivare, wat onderhoud en bejegening van zijn huurders betreft, nogal wat steken heeft laten vallen.  Deze klachten zijn geïnventariseerd en heeft SP Duiven woningcorporatie Vivare per brief om opheldering gevraagd.

Als reactie op deze brief heeft SP Duiven een uitnodiging van Vivare gekregen om hierover in gesprek te gaan. Op 25 september jl. is de SP, samen met een tweetal huurders, dit gesprek aangegaan die zeer constructief is verlopen. Vivare heeft beloofd de vochtproblemen definitief te gaan oplossen en toegezegd dit najaar te gaan starten met een onderzoek naar de oorzaken van de vochtproblematiek. Ook de communicatie tussen huurder en Vivare zal worden verbeterd. Vivare zal u per brief informeren wie uw wijkcontactpersoon is en het  telefoonnummer bekend maken waar u met uw klachten terecht kunt.

Tot die tijd  kunt u bij problemen of klachten  via onderstaande webpagina contact opnemen met Vivare:

Ook kunt u via telefoonnummer: 088 0541111 of via e-mail: klant@vivare.nl  in contact komen  met Vivare. Vermeld bij email altijd uw adres, zodat Vivare u sneller van dienst kan zijn.

Daarnaast willen wij u adviseren lid te worden van de huurdersvereniging voor Duiven, Groessen, Loo en Westervoort want samen sta je sterk.

Huurdersvereniging Twee Stromenland

Antwoordnummer 6025

6930 ZX Westervoort

E-mail: info@hvts.nl

Internet: www.hvts.nl

De SP staat altijd klaar voor de inwoners van de gemeente Duiven en wil  zich graag, samen met u, inzetten om onze gemeente socialer en leefbaarder te maken.

Met vriendelijke groet,

Gerard Wassing,voorzitter SP Duiven