SP zet handtekening onder het Duivense raadsprogramma!

19 december 2018

SP zet handtekening onder het Duivense raadsprogramma!

Foto: S. Feenstra

In de raadsvergadering van 18 december heeft de SP, samen met vijf andere politieke partijen, een handtekening gezet onder een document waarin speerpunten en ambities staan voor de komende raadsperiode. In de raadszaal en tijdens de debatten worden vaak de verschillen tussen partijen uitvergroot. Het raadsprogramma is een instrument waarbij wordt gezocht naar verbinding en samenwerking door juist de gemeenschappelijke doelen te benadrukken; waar kunnen we samen de schouders onder zetten?

Na de verkiezingen zijn alle partijen in gesprek gegaan om af te tasten of een raadsbreed raadsprogramma mogelijk was. Op basis van de verkiezingsprogramma’s is gezocht naar overeenkomsten. De fracties van SP, Lokaal Alternatief, CDA, GroenLinks, D66 en VVD hebben hard gewerkt aan een document die recht doet aan hun verkiezingsprogramma en idealen.

Het college van burgemeesters en wethouders is verantwoordelijk voor de uitvoering van het raadsprogramma en baseert zijn jaarlijkse college-agenda op dit document. Over hoe de gestelde doelen worden gerealiseerd blijft in de gemeenteraad regelmatig discussie ontstaan. De SP zal in ieder geval ervoor zorgen dat de onderwerpen, die zij belangrijk vindt, altijd op de politieke  agenda terug te vinden zijn en het debat daarin niet te schuwen.

Inwoners zijn van harte welkom om mee te praten over onderwerpen op de politieke avond of aanwezig te zijn bij de raadsvergadering.

De agenda van politieke avonden en raadsvergadering

Het raadsprogramma is hier te lezen