Hielko Plantenga nieuwe voorzitter SP afdeling Duiven

25 september 2019

Hielko Plantenga nieuwe voorzitter SP afdeling Duiven

Foto: Carlo Veraart

Tijdens de algemene ledenvergadering van 23 september j.l. heeft SP afdeling Duiven een nieuw bestuur gekozen. Hielko Plantenga neem de voorzittershamer over van Gerard Wassing, die sinds april 2013 deze functie heeft vervult. Willy Velmans is, naast penningmeester, ook gekozen tot organisatiesecretaris. Carlo Veraart en Gerard Wassing blijven algemeen bestuurslid.

Foto: Vidoto

Hielko Plantenga is voormalig koopvaardijschip-officier en is later werkzaam geweest bij een telecombedrijf en momenteel medewerker bij PostNL. Hij wil zich inzetten voor een betere wereld, te beginnen in onze gemeente. De SP kernwaarden gelijkheid, menselijke waardigheid en solidariteit staan hierin centraal. Wanneer  we de mensen, het milieu en onze samenleving voorop stellen en niet alleen de centen kunnen we die betere wereld ook bereiken. People, planet en profit kunnen niet samengaan. Dat besef gebiedt andere keuzes en een van die keuzes is voor hem de SP.

Hielko is een SP-er van het eerste uur met veel ervaring met besturen binnen onze partij maar is ook actief bij diverse milieubewegingen, Amnesty International en het FNV. Met Hielko als voorzitter en Willy als organisatiesecretaris gaan we de koers die afdeling Duiven sinds 2006 heeft uitgezet verder verstevigen. De SP staat voor met elkaar en voor elkaar en vanuit die houding wil de SP bouwen aan een beter Duiven.