SP Duiven doet niet mee aan de komende gemeenteraadsverkiezingen

8 december 2021

SP Duiven doet niet mee aan de komende gemeenteraadsverkiezingen

Na 12 jaar gemeenteraadswerk kan SP Duiven helaas niet meedoen met de komende gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Het is SP Duiven niet gelukt om een goede en evenwichtige kandidatenlijst samen te stellen.

Een van de oorzaken hiervoor is dat twee van de huidige drie raadsleden om verschillende redenen aangegeven hebben niet door te willen gaan met het gemeenteraadswerk. Daarnaast hebben er zich vanuit SP Duiven, ondanks een lange zoektocht en diverse oproepen, onvoldoende leden gemeld die bereid zijn om in de top vijf van de kandidatenlijst te gaan staan en eventueel raadslid willen worden. Dat maakt het voor het bestuur onmogelijk om een evenwichtige kandidatenlijst samen te stellen die recht doet aan de wensen die de SP voor kandidatenlijsten en deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen heeft.

Foto: Vidoto
Fractievoorzitter Gerard Wassing; 'Het is ontzettend eervol en dankbaar om onze kiezers als raadslid  te mogen vertegenwoordigen en kijken we terug op een periode waarin de SP in onze gemeenteraad veel bereikt heeft. Zo hebben we de armoede- en eenzaamheidsbestrijding in Duiven op de kaart gezet, hebben we ons hard gemaakt voor de mensen die van zorg afhankelijk zijn, hebben we in de huidige nieuwbouwplannen meer sociale en betaalbare huur- en koopwoningen laten opnemen en is de communicatie tussen gemeente en inwoners verbeterd. Binnen de raad geniet de SP van raadsleden en college veel waardering en is het extra zuur dat het ons niet gelukt is om voldoende mensen voor een mooie kandidatenlijst te vinden.'

De SP zal als afdeling verder blijven gaan en, waar nodig, via andere manieren binnen de gemeente aandacht vragen voor de onderwerpen waar de SP zich altijd voor hard gemaakt heeft zoals het bestrijden van sociaal onrecht, recht op wonen, goede zorg en recht op werk en inkomen. Ook wil SP Duiven de komende tijd gebruiken om zich als afdeling te versterken en toe te werken naar een volgende raadsperiode waarin SP stemmers in Duiven weer op hun vertrouwde partij kunnen stemmen.

Wij willen u namens de SP danken voor alle hulp die we van u in Duiven de afgelopen jaren hebben gekregen en hopen ook in de toekomst op uw steun te kunnen blijven rekenen.