Meldpunt uitvoering WMO voorziening gemeente Duiven

10 augustus 2022

Meldpunt uitvoering WMO voorziening gemeente Duiven

Op 15 juni hebben de clienten, die afhankelijk zijn van huishoudelijke hulp en andere WMO voorzieningen, bericht gekregen dat deze voorzieningen gedurende deze zomer minder beschikbaar zijn en er minder hulp geboden kan worden. Dit is een ontwikkeling waar de SP zich ernstig zorgen over maakt en beslist niet wenselijk is.  Daarom heeft de SP opnieuw een meldpunt in het leven geroepen waarin clienten en zorgverleners hun klachten of problemen kunnen aangeven.

De gemeente heeft alle clienten die gebruik maken van de WMO voorziening in onze gemeente dit bericht gestuurd waarin aangekondigd werd dat de zorg deze zomermaanden niet meer gegarandeerd kan worden. In de praktijk betekend dat de huishoudelijke hulp minder, korter of zelfs helemaal niet meer geboden wordt. Dit zal voor veel clienten en mantelzorgers een groot probleem kunnen opleveren waardoor verwaarlozing en vereenzaming voor zorg-afhankelijken nog meer dan  voorheen op de loer ligt. Dit baart de SP grote zorgen want een tijdelijke vermindering zou zo maar eens structureel kunnen worden. Wij zullen dit dan ook nauwlettend in gaten houden waarbij we uw hulp hard nodig hebben. Heeft u klachten over de vermindering of zelfs geen huishoudelijke hulp neem dan contact op met de SP.

Clienten en hulpverleners kunnen via de mail of telefonisch contact opnemen met de SP in Duiven. De telefonische hulplijn is van maandag tot en met vrijdag van 19.00 tot 20.00uur bereikbaar op dit nummer: 0628160453