Gemeente Duiven was niet geïnformeerd over nachtsluiting huisartsenpost!

25 mei 2015

Gemeente Duiven was niet geïnformeerd over nachtsluiting huisartsenpost!

Foto: Gerard Wassing

De gemeente Duiven is, net als de andere liemerse gemeenten, niet geïnformeerd geweest over de nachtsluiting van de huisartsenpost in Zevenaar. Dit blijkt uit het antwoord op de brandbrief over de nachtsluiting die SP Duiven naar de gemeente had gestuurd.

De gemeente zegt onlangs opheldering te hebben gevraagd bij de maatschapsmanager van de huisartsen die hier binnenkort opheldering over zal geven. Maar intussen is de huisartsenpost al sinds 20 april 's nachts gesloten. De gemeente laat tegelijkertijd weten begrip te hebben voor het besluit van de huisartsen en ziet de acute zorg nog steeds gewaarborgd. De patienten moeten nu 's nachts voor hulp naar de huisartsenpost in Velp.

De SP is ernstig bezorgd over de toekomst van de huisartsenpost in Zevenaar en ook over de toegankelijkheid ervan. Voor ouderen en de mensen die afhankelijk zijn van openbaar vervoer is het lastig om 's nachts in Velp te komen. Bovendien bestaat hierdoor  een grotere kans dat er vaker een beroep gedaan gaat worden op de ambulancedienst en spoedeisende hulp in Arnhem. Daarom willen de Liemerse SP afdelingen een handtekeningenactie beginnen voor behoud van de Zevenaarse huisartsenpost.

Brandbrief SP nachtsluiting huisartsenpost

Reactie gemeente Duiven op brandbrief SP