Uitslag SP enquête

24 december 2014

Uitslag SP enquête

Foto: Gerard Wassing

SP Duiven heeft, in navolging van het "Letzbuzz" bezuinigingsonderzoek van de gemeente Duiven, dezelfde enquête overgedaan.  De SP was van mening dat de vragen van het gemeenteonderzoek te sturend waren en had in de SP enquête de toelichtingen en getallen weggelaten. De SP enquête is van augustus tot november afgenomen. Doel was om tot een vergelijk te komen en de uitslagen van beide enquêtes naast elkaar te leggen. Helaas heeft het college het "Letzbuzz" onderzoek nooit echt gebruikt in hun besluitvorming over de gemeentelijke programmabegroting, want de meeste wensen van de geënquêteerden zijn niet meegenomen in de keuzes die uiteindelijk gemaakt zijn. SP Duiven heeft de uitslagen van hun eigen onderzoek wel duidelijk laten meewegen in hun  "alternatieve"  begroting  al kon die helaas op weinig steun van de gemeenteraad rekenen.

De gemeentelijke programmabegroting zou in eerste instantie in november behandeld worden waarbij het "Letzbuzz" onderzoek meegenomen zou worden. Dit was ook het einddatum van de SP enquête maar helaas besloot het college al in september de kadernota 2015-2018 vast te stellen.

Toch willen we u de uitslag van onze enquête niet onthouden , want er staan een paar opvallende uitslagen in. Zo willen de burgers niet dat er bezuinigd wordt op de mantelzorg en thuiszorg, jeugdwerk, peuterspeelzalen, de bijzondere bijstand, veiligheid en de speeltuinen. Daarnaast is het opmerkelijk om te lezen dat men vind dat  het bedrijfsleven meer milieuheffingen moet gaan betalen. Ook noemen de mensen die de enquête ingevuld hebben nog heel wat andere bezuinigingsvoorstellen. Deze zijn in te zien in onze enquête-uitslag.

De SP enquête uitslag

De "Letzbuzz" enquête uitslag

Reacties

Goed werk. Triest dat de gemeente er niets mee heeft gedaan. Tekenenf voor het gebrek aan respect voor de burger. Naar mijn info is het offociële Lets buzz zoek.